طریقه استفاده از جعبه آتش نشانی

طریقه استفاده از جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی یا فایر باکس ، وسیله‌ای است که هنگام آتش سوزی ، جهت مهار آتش ، از آن استفاده می‌شود. جهت استفاده از این جعبه به طور صحیح ، لازم است که طریقه‌ی استفاده از آن را به طور درست آموزش دیده باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکاتی جهت استفاده از جعبه آتش نشانی بپردازیم. با ما همراه باشید.

راهنمای استفاده از جعبه آتش نشانی در هنگام بروز حریق

استفاده از جعبه آتش نشانی ، طی چهار مرحله صورت می‌گیرد که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم :

در ابتدا باید شلنگ آتش نشانی را که بر روی قرقره فایرفاکس پیچیده شده است ؛ کاملا باز کرده و روی زمین قرار دهید. در قدم بعدی ، یک سر شلنگ را به شیر فلکه فشار قوی که داخل جعبه نصب شده ، متصل کنید و سر دیگر شلنگ را به تبدیلی که روی نازل آتش نشانی نصب شده متصل کنید. به این نکته دقت کنید که شلنگ آتش نشانی ، در زمان باز شدن آب ، نباید پیچ خورده یا روی هم انباشته باشد. قبل از این که شیر فلکه آب را باز کنید ؛ از اتصال دقیق و محکم کوپلینگ‌ها مطمئن شوید. جهت اطفاء حریق باید شیر فلکه را در ابتدا به تدریج باز کرده سپس نازل را در حالت پاشش پودری یا فورک یا در حالت پاشش تیز یا جت قرار دهید. اکنون می‌توانید اطفاء حریق را شروع کنید.

بررسی نکاتی جهت استفاده از جعبه‌های آتش نشانی

توجه داشته باشید که اگر آتش سوزی در اثر اتصالات الکتریکی به وجود آمده باشد ؛ به هیچ وجه نمی‌توان از شلنگ آب آتش‌نشانی استفاده کرد. دقت کنید که ابتدا باید برق محل قطع شود. لازم به ذکر است که برای آتش سوزی‌های الکتریکی ، کپسول‌های آتش‌نشانی خاصی وجود دارد. حتما محل وجود جعبه‌های آتش نشانی و کپسول‌های اطفاء حریق را شناسایی کنید تا در مواقع بروز حادثه ، بتوانید به سرعت از آن استفاده کنید. در تمامی مراحل اطفا حریق ، تمام فاصله ایمنی خود را با حریق رعایت کنید.

سخن پایانی 

در این مقاله با نکات مورد نیاز جهت استفاده از جعبه‌های آتش نشانی آشنا شدید. شما می‌توانید جهت دریافت نکات و مطالعه‌ی مطالب بیشتر به بخش اخبار آذر کاوین مراجعه کنید.

شرکت دانش بنیان آذرکاوین ، تولید کننده‌ی انواع فوم آتش نشانی ، فوم حفاری ، آنتی فوم ، انواع پپتید ها ، پلی پپتید ها و آمینو اسید در گرید صنعتی و دارویی می‌باشد. این شرکت ، با بهره گیری از سال‌ها تجربه در تولید مواد شیمیایی ، همراه با کادری مجرب و متخصص ، محصولاتی با استانداردهای بین المللی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌نماید.

نظر شما

large desktopdesktoptabletphone